niedziela, 16 października 2016

Jakie serie wydawnicze kolekcjonujecie?

Ciekawa jestem czy zbieracie książki wchodzące w skład serii wydawniczych. Muszę się Wam przyznać, że ja kolekcjonuję kilka takich serii.

Mój księgozbiór obecnie liczy sobie:

Czterdzieści dwa tytuły z serii KIK (Klub Interesującej Książki to seria wydawnicza Państwowego Instytutu Wydawniczego (PIW). Książki wchodzące w skład serii ukazywały się od lat 60. do połowy lat 90. XX wieku).


Dwadzieścia trzy książki z serii Koliber (seria książkowa wydawana przez wydawnictwo "Książka i Wiedza" w latach 1967-89 i od 1996 do 1997 roku. Na początku były to krótkie powieści i opowiadania. W 1973 szata graficzna uległa zmianie i jednocześnie rozpoczęto numerować poszczególne książki. Jako ciekawostkę można podać, że dwie książki mają ten sam numer - 103. Tomy 69 i 115 zawierają po dwie pozycje, które zostały wydane także oddzielnie. ("Samotność długodystansowca", "Córka szmaciarza", "Córka kapitana" i "Dama pikowa").


Dwadzieścia pięć tytułów z serii Salamandra (seria wydawana obecnie wyłącznie przez "REBIS". Na początku lat 90. ubiegłego wieku serię Salamandra sygnowało również wydawnictwo Zysk i S-ka, założone przez pomysłodawcę serii (Tadeusza Zyska) już po jego odejściu z "REBISU" (pod koniec 1993 roku).


Dwanaście książek z serii Kameleon (seria współczesnej światowej literatury beletrystycznej wydawana przez wydawnictwo Zysk i S-ka od 1994 roku).


Dwadzieścia dziewięć tytułów z serii Nike (seria wydawana przez Spółdzielnię Wydawniczą "Czytelnik". W serii ukazuje się proza światowa, w przeważającej mierze amerykańska i europejska. Książki mają kieszonkowy format, a na ich okładce (niekiedy także obwolucie) znajduje się stylizowana sylwetka Nike z Samotraki).



Siedemnaście książek z serii Współczesnej Prozy Światowej i siedem ze znakiem Prozy Współczesnej (seria wydawnicza Państwowego Instytutu Wydawniczego (PIW) ukazująca się od 1968 r. W latach 1968-1974 na okładkach książek pojawił się znaczek "Proza Współczesna". Wśród tytułów można odnaleźć zarówno utwory sławnych, cenionych pisarzy jak i przedstawicieli nowych nurtów literackich i debiutantów. To właśnie w tej serii ukazały się pierwsze polskie przekłady utworów: Italo Calvino, Umberto Eco, Josepha Hellera, Gabriela Garcíi Márqueza, Vladimira Nabokova, Isaaca Bashevisa Singera, Susan Sontag, Johna Updike, Kurta Vonneguta, Johna Maxwella Coetzee, Güntera Grassa czy Tarjei Vesaasa).

Jedenaście tytułów z serii Biblioteka Babel (seria wydawnicza Państwowego Instytutu Wydawniczego (PIW) ukazująca się od 2007 do 2014 roku).


A jakie serie wydawnicze Wy kolekcjonujecie?


* wpis oparty na informacjach z wikipedii

15 komentarzy :

  1. Ja nie kolekcjonuje serii, jedynie tomy poszczególnych cykli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Nike" i "Kolibra" mam bardzo dużo w domu, rodzice kupowali a bieżąco, kiedy wychodziły. Ja teraz uzupełniam kolekcję "białej serii" WL, czyi "Serii Fantastyki i Grozy" i PIW-owskiej serii biografii, a z nowszych - zbieram "Bibliotekę Grozy" z C&T i "Tales of Mystery & The Supernatural" Wordsworth Edition.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zbieram serii. Mam co prawda dwie serie Gazety Wyborczej, ale dostałam w prezencie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szacunek! Liczby oraz same serie robią wrażenie. Ja także bardzo cenię sobie "Prozę Światową" oraz "Współczesną Prozę Światową" PIWu, bardzo lubię "Nike" Czytelnika. Dorzuciłbym jeszcze nowsze - "Archipelagi", "Don Kichot" oraz "Nowy Kanon" W.A.B. Podoba mi się też kolekcja dzieł Dicka wznowiona przez Rebis. No i znakowska "50 na 50" ma swój nieodparty urok.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo ładną kolekcję zebrałaś!
    Nie wiem, czy to się zalicza, ale ja kolekcjonuję te białe wydania książek Greena, którego ubóstwiam ♥
    Pozdrawiam cieplutko
    helloimbooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. W zasadzie to mi nie zależy na seriach z jednym wyjątkiem: Clothbound Classics Series Penguina, staram się zgromadzić/wymienić na wszelkie anglojęzyczne klasyczne powieści, które czuję potrzebę posiadać. Szyte grzbiety, cudowne w dotyku okładki z materiału i wewnetrzne strony okładki pięknie zdobione, sama przyjemność trzymać je w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym zbierać Reportaże z Wydawnictwa Czarnego, ale na razie mam tylko 2 tomy.
    Salamandrę i Kameleon pamiętam z nostalgią, bo zaczytywałam się tym w liceum, natomiast KIK pamiętam, ze nie lubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koliber. Brakuje mi 40 tytułów. Ale je dokupuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W domu mam kilka tomów KIK. Salamandrę uwielbiałam, bo to właśnie w tej serii ukazywały się powieści Warthona. Kojarzy mi się jeszcze seria Kameleon. M.in. Bridget Jones została w niej wydana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zbieram książki z Salamandry i z Kameleonu. Bardzo mi się podobają tytuły i w dodatku bardzo mi odpowiada że można je znaleźć za grosze. KIK bardzo mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Artefakty i Uczta Wyobraźni. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kryminały Chmielewskiej! Jednak niestety brakuje mi dwóch tomów. :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Artefakty, Agathe Christie i chyba tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolekcja godna pozazdroszczenia! :) Ja właśnie kończę Lee Childa i jestem na 10 tomie Kolekcji romantycznej ;) Do tego mam w domowej biblioteczce książki ze Złotej Serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na tą chwilę zbieram tylko Artefakty od Maga :)

    OdpowiedzUsuń